![[Translate to Polish:] Block lifting system crane](/fileadmin/_processed_/4/a/csm_plant-engineering-block-lifting-system-crane-2_cfc7bc440d.jpg)
![[Translate to Polish:] Block lifting system](/fileadmin/_processed_/c/3/csm_plant-engineering-block-lifting-system-1_ae4bcee31f.jpg)
![[Translate to Polish:] Long block lifting](/fileadmin/_processed_/c/a/csm_plant-engineering-long-block-lifting_6f2426c672.jpg)
![[Translate to Polish:] Block lifting unit hanging bridges](/fileadmin/_processed_/9/f/csm_plant-engineering-block-lifting-unit-hanging-bridge-type_7d1fab87a9.jpg)
![[Translate to Polish:] Block lifting system](/fileadmin/_processed_/a/d/csm_plant-engineering-block-lifting-system-2_383004e4c6.jpg)
![[Translate to Polish:] Block kifting system portal type](/fileadmin/_processed_/f/3/csm_plant-engineering-block-lifting-system-portal-type_10c6e12ba0.jpg)
Do transportu świeżych i utwardzonych bloków o długości od 12 do 60 m.
Systemy transportu bloków są zaprojektowane w różnych wersjach w zależności od warunków panujących na miejscu. Zazwyczaj są one używane razem z magazynem bloków. Dostępne jako system obsługiwany ręcznie z bezprzewodowym pilotem zdalnego sterowania, w tym wstępnym wyborem pozycji lub jako w pełni automatyczny system z zarządzaniem danymi bloków. Wybór i produkcja zarówno wózków jednoszynowych, jak i mostu do podnoszenia bloków odbywa się we współpracy z autoryzowaną firmą specjalizującą się w dźwigach, a projekt i montaż chwytaka bloków są wykonywane przez firmę Bäumer. Wielkość hali magazynowej bloków zostanie dostosowana do planowanego rocznego tonażu i wielkości magazynu utwardzania.
Chwytak to moduł, który został specjalnie opracowany do transportu bloków piankowych. Aby uzyskać optymalną prędkość jazdy poprzecznej i zapobiec kołysaniu podczas jazdy poprzecznej, zacisk blokowy jest zamocowany w najwyższej pozycji podnoszenia.
W zależności od długości systemu podnoszenia bloków, 2 lub 4 wózki jednoszynowe i 1 lub 2 chwytaki blokowe są wyposażone w centralny system sterowania i odpowiedni system zasilania elektrycznego wózków jednoszynowych i zacisków blokowych.
W przypadku konstrukcji suwnic, system transportu bloków jest podzielony na dwa systemy mostów. Systemy jednodźwigarowe dla mniejszych obciążeń i rozstawu torów do ok. 12 m lub systemy dwudźwigarowe dla większych obciążeń i rozstawu torów do ok. 30 m.
Bramowe systemy transportu blokowego są stosowane tylko tam, gdzie montaż szyn suwnicy jest możliwy tylko na podłodze hali.